Nadine-naar-Boston.reismee.nl

Bijna naar Boston!

Lieve allemaal,

Het aftellen kan beginnen, nog even en dan vertrek ik naar Boston! In deze stad zal ik van 17 mei tot 1 december verblijven...

Maar waarom Boston? En wat ik daar ga doen?
Als onderdeel van mijn studie moet ik een wetenschappelijke stage doen, de invulling van die stage mag je vervolgens zelf bepalen.Omdat ik oogheelkunde interessant vind én omdat ik graag naar het buitenland wilde heb ik contact opgenomen met een oogarts in Leiden. Na daar op gesprek te zijn geweest kreeg ik te horen dat ik wel naar Boston zou kunnen. Mijn eerste reactie was 'ik?' en 'zo ver?' Maar eerlijk gezegd heb ik er niet lang over nagedacht, zo'n kans laat je niet liggen! Dus toen kon het regelen beginnen..

Via mijn stagebegeleider uit Leiden heb ik een mailadres gekregen van een oogarts en onderzoeker in Boston. Nadat ik de mail had gestuurd kreeg ik al snel een reactie dat ik van harte welkom was op het Schepens Eye Research Institute, onderdeel van Harvard Medical School.Hier wordt veel onderzoek gedaan op het gebied van de oogheelkunde, op dit moment met name naar hoornvliesbeschadigingen en oogkanker, met dat laatste ga ik mebezighouden. Een vorm van oogkanker, het retinoblastoom, komt vooramelijk voor bij kleine kinderen, meestal uit zich het al voor het derde jaar. Vooral als het een grote tumor blijkt te zijn is de enige geschikte behandeling om het oog er uit te halen, wat wel een ingrijpende behandeling is. Nu zijn er de laatste tijd nieuwe behandelingen ontwikkeld om zo te proberen het oog te sparen en ook de visus enigszins te behouden. Deze nieuwe behandeling zijn echter niet zonder gevaar, de oogkanker kan zich uitzaaien naar de hersenen en andere plekken in het lichaam en mogelijk andere complicaties. Er is een theorie opgesteld over de cellen van het retinoblastoom en de nieuwe behandelingen, die theorie is men op dit moment aan het testen. Ik ga me dus bezighouden met het testen van de gestelde theorie, al zal ik natuurlijk slechts een klein deel van het hele onderzoek doen. In het kort: het onderzoek wat ik ga doen is naar kankercellen, dus met een microscoop allerlei cellen bekijken en die gaan we vervolgens implanteren bij muizen... Wanneer dit allemaal een beetje te technisch is, geeft totaal niet. Het gaat er maar om dat ik toch even heb laten weten wat ik daar nu ongeveer ga doen.

En toen? Regelen van een beurs, een kamer, een visum, eent ticket...Maar goed,alles is gelukt. Het was niet makkelijk en heeft me ook wel veel tijd gekost, maar sinds gisteren heb ik dan ook echt alles binnen. De reis kan beginnen!

Groetjes,

Nadine

Reacties

Reacties

Henk-Jan B.

Schitterend hoor! Wat een onderneming!

Veel succes met je onderzoek. KIJK uit:p!

Groeten,

Henk-J.

Henk en Adri van driel

Hoi Nadine,
Zo'n studie is een hele opgave, maar jou wel toevertrouwd. Een goede basis voor je verdere toekomst. Wij zijn met vakantie van 07-05-2011 t/m 04-06-2011, ik heb geen internet in Frankrijk dus dan zal ik, helaas, geen berichtje terug kunnen sturen.
Wij wensen je veel succes.

Renée

Leuk om te weten wat je precies gaat doen. Spannend! Heel veel plezier

Eline van Dijk

Hoi meid,

Poe, wat een onderneming! Maar het is helemaal wat voor jou!

Ik zal je berichtjes blijven lezen, want ik ben wel benieuwd wat je daar allemaal gaat beleven!

Houd maar een oogje in het zeil - m.b.t. jezelf, daar in het 'verre' Boston! ;-)

Succes met alles - en geniet ervan.

Groetjes,
Eline (en Johan)

P.S. Bedenk me nu dat je een American Party moet houden op 8 oktober! ;-)

Kees den Hartog

Hallo Nadine,

Het lijkt mij een heel zinvol en interessant onderzoek. Je zult mij niet kwalijk nemen dat ik nog nooit van 'Restinoblastoom' heb gehoord.

Naast de wetenschappelijke en vakinhoudelijke verdieping van je kennis, wens ik je natuurlijk ook een plezierige tijd toe met andere zaken als ontmoetingen met andere mensen, dingen bezoeken, veel indrukken opdoen enz.

Veel succes!

Erika

Pini, ik ga natuurlijk al je verhalen volgen! Echt super dat je zo'n kans krijgt, niet alleen medisch gezien, maar ook voor jezelf om een tijdje in het buitenland te wonen en te verblijven. Ik waarschuw je nu al dat het verslavend is ;) haha. Ik kan je denk ik niet meer zien voordat je weggaat, maar hey we hebben natuurlijk altijd digitale media, dus je gaat nog zeker van me horen! Ik hoop dat je een super leerzame, maar vooral leuke tijd hebt en wens je het allerbeste toe! xxx

Nadine

Leukleuk dat je dit doet (deze blog bijhouden)! Ben razend benieuwd naar hoe je 't gaat vinden... Groetjes!

Wiljanne

Hahahahahahaha, ik vul bij 'naam' heel droog jóuw naam in; dat was ik dus.... Daagdaag!

Tabitha

Leuk dat je een blog bij gaat houden! Ik ga je zeker volgen! Misschien tot maandag en anders: veel succes en geniet ervan!
x

Leanne

Nadine!!!
Het grote avontuur gaat bijna beginnen!! Ga er heel erg van genieten! Ben benieuwd naar je belevenissen.
Liefs!

Pa en Ma

Lieve Nadine,

Het gaat nu spannend worden! Wat zijn er al ontzettend veel voorbereidingen aan vooraf gegaan! Petje af voor je doorzettingsvermogen, al was het vaak zenuwslopend voor je.

In de aanloop naar je vertrek naar Boston hopen we je nog een poosje te zien en dan toe te leven naar je vertrek op dinsdag 17 mei.
Het zal wennen zijn, jou zo ver weg te weten.

Het volgende lied bidden wij jou toe:

"Wat de toekomst brengen moge
mij geleidt des Heeren hand.
Moedig sla ik dus de ogen
naar het onbekende land.

Liefs!!!!

steef, miek,marijn en samuel

hi, nadine,
toch allemaal gelukt, tof! wensen je een goede reis toe en een hopelijk een baanbrekend onderzoek. wees lief voor de muisjes :-) all the best! x

Chris&Anne Shifra&Jona&Ezra&Levi

Hoi Nadine,
Wat gaaf zeg,een hele onderneming hoor! Een hele fijne en goede reis en veel succes met je onderzoek.
Veel liefs van ons alle 6! xxx

Larissa

Bon voyage, Nadine! Wauw die onderzoek voorstel klinkt ontzettend leuk. You'll love Boston too. :-)
liefs,
Larissa

Willem

Hi Nadine

Heel veel succes met je stage maar vooral ook heel veel plezier met en buiten je werk. Geniet ervan en heel erg leuk van je om zo het thuisfront uptodate te houden.

Groetjes

Jessica van Zelst

Hoi Nadine,

je had ons al ingelicht toen we gezellig met oma in het park aan het wandelen waren. Toen was je "de zuster compleet in tenue" maar daar zul je je doktergezicht moeten opzetten;)
Maar goed meid, wat mooi dat je dit kunt gaan doen!Een heftig onderwerp om onderzoek naar te doen maar hopelijk kom je zo weer een stukje verder om de ogen van kinderen te sparen.

Heel veel succes!
Allert, Jessica, Romy, Jiska en Esmée

Bauke, Ellen en kids

Welkom in de wondere wereld van wereldreizigers!
Heel veel succes met je prachtige onderzoek, en geniet van de States. Het wordt ongetwijfeld een ervaring die je niet snel zult vergeten.
Vanuit Bonaire: ayó en bon biahe!

An

Het avontuur gaat bijna beginnen:-), gaaf! We gaan je ontzettend missen hier in huis, maar we gaan ook vast heel veel plezier hebben van jouw mooie verhalen op deze site!;-) Ik ben benieuwd!

Liefs. An

Helma Lingen

Hoi nadine, leuk dat wij ook mee kunnen lezen met jouw belevenissen. Gaan we zeker doen. Alvast heel veel succes gewenst. En sterkte met de laatste voorbereidingen. groetjes fam. lingen

Marlies

Hej Pini, goed verhaal over wat je gaat doen! Tsjonge, ik merk dat ik t ook wel spannend vind, ben echt benieuwd hoe je t gaat hebben..! Maar, uit eigen ervaring: onderzoek doen is best leuk en labmensen zijn erg grappig:)
Succes met alles deze week en geniet ervan.
Liefs

Jos en Ilse

Ha Nadine,

gelukkig, je visum en alles is toch goedgekeurd! Nu op naar Amerika! Spannend hoor... We wensen je veel succes en sterkte bij het onderzoek wat je gaat doen. We hopen dat je ook geniet van alles om je heen! (maar dat zal vast lukken:-)) We zijn zeer benieuwd naar je belevenissen en verhalen. Succes met de laatste voorbereidingen voor je reis! Liefs Jos en Ilse

Simone Oskam

Hoi meid ,

Wat geweldig dat alles gelukt is om dit te gaan ondernemen.
Duik maar lekker dat onderzoek in, met jouw kennis zal dat wel lukken. We wensen je dan ook alle wijsheid toe die je nodig heb.Verder moet je ook wel het land gaan bekijken hoor want anders kun je net zo goed in nederland blijven.Uiteraard blijven we je bevindingen en belevenissen volgen.Ik weet hoe leuk dat is !!!
groetjes Tante Simone en de rest

Rebekka

Ha Nadine,
Wow, nu gaat het echt gebeuren! Succes nog met de laatste voorbereidingen en geniet van je tijd in Boston!
liefs,
Rebekka

Lydia

Hoi buufje,

Leuk om alvast iets van je te lezen.
Heel veel succes met alles.

Doei Lydia

Ria en Dick

Nou daar ga je dan, eerst richting Leiden en nu nog verder onder vader en moeders vleugels vandaan, helemaal naar Boston. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat het wel zal lukken. Pas goed op jezelf, maak een heleboel vrienden (zeer belangrijk) en we weten dat je ontzettend leergierig bent. We wensen je een hele goede tijd toe en die muisjes van Stephan, die hebben volgens ons geen brilletje nodig.

Groeten en een goede reis toegewenst van Ria en Dick.

De 'Scheppies' uit Alblasserdam

Hoi Nadine,

Wij wensen je veel succes toe met alles wat je gaat ondernemen!

Liefs van ons allen

Maria Bas

Hoi Nadine,

Om maar even in de trant van alle andere reaties te blijven: geniet ervan, en haal alles eruit wat erin zit, zowel op leerproces als door amerika te zien en te beleven. Mocht je heimwee krijgen, ben altijd bereid een pot pindakaas of dropjes op te sturen :-)
Let goed op jezelf en groetjes van ons allemaal!

Jos & Esther

Heeeey lief nichtje,
SPANNNENNNDDD!!!! nu is het echt bijna zo ver,
wat is de tijd toch snel gegaan hé!!!

heel veel suc6 en plezier, en geniet er van!!
echt super dat je naar Amerika gaan!!!
zo'n kans krijg je niet vaak!

als je terug bent kom je maar snel knippen, en dan kan ik al je verhalen horen... :D
we houden zoiezo je blog bij.

suc6 met de laatste voorbereidingen.

Liefs x x x x Jos en Esther

Lenie en Hanna

Hoi Nadine,

Wat een mooie mogelijkheid voor je onderzoeksperiode. We wensen je een heel goede tijd toe en hopen dat je onderzoek bij mag dragen aan de medische wetenschap.
In alles Gods zegen gewenst.
L&H

Nina

nog maar een paar nachtjes slapen en dan gaat je avontuur beginnen aan de andere kant van de oceaan.

Ga er hoe dan ook genieten van deze onderneming!

Liefs,
Nina

Niels

Hey Nadine,

Veel succes in Boston en maak er wat van!!
Ik ben trots op je

Groetjes Niels

Elise

Ha Nadine,

Nog even en dan gaat het grote avontuur voor je beginnen! Erg goed van je om deze stap te maken.

We gaan je missen als trouwe woensdagavondoppas. Gelukkig heb je goede vervanging geregeld: de eerste afspraak is al gepland!

Heel veel plezier in Boston. Maak er wat moois van! En tot je eerste woensdagavond na je terugkomst :-) Jasmijn zal het voorleesboekje alvast uitzoeken...

Bas & Elise en een dikke knuffel van Jasmijn & Julius

Niek en Anneke van der Plas (ouders Annemarie)

beste Nadine,

Aan de foto,s te zien woon en leef je in een mooie omgeving.
We wensen je veel succes met je stage en een goed verblijf.

Dat zal met jou spontane karakter wel lukken.

Groeten Anneke en Niek.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!