Nadine-naar-Boston.reismee.nl

En dan aan het werk...

Vanochtend stond de eerste afspraak gepland bij het Schepens Eye Research Institute. Ik moest maar even langskomen, zodat alle papieren in orde konden worden gemaakt. Zo gezegd, zo gedaan. Na heerlijk te hebben geslapen onder een ouderwets bloemetjesdekbed werd het toch tijd om uit te gaan. Rond half negen zat ik aan het ontbijt, of althans, het moest er voor doorgaan. Mijn vaste ritueel is een bak magere kwark met suiker en een bakje koffie. Maar ja, dat stond hier natuurlijk niet in de koelkast. Dus er zat niets anders op dan maar brood te eten. Op de verpakking stond ‘yesterday's bread', de smaak was echter of het al van vorige week was. Gelukkig was er een broodrooster, al met al smaakte het daarna redelijk. Maar binnenkort ga ik wel op zoek naar een halfje fijn volkoren...

Na het ontbijt werd mij een lift naar het metrostation aangeboden, dan moest ik wel wachten tot 10u. Dat was echter geen probleem, zo kon ik gelijk zien waar het was en hoe het zou werken. Achteraf maar goed ook, want mijn pinpas wordt niet geaccepteerd door het automaat, anders had ik daar zonder geld gestaan... Voortaan moet ik elke dag 10 minuten fietsen, een kwartier in de metro en een heel klein stukje lopen, dus dat is heel goed te doen. Eenmaal aangekomen bij het Schepens Eye werd ik heel vriendelijk ontvangen. Hier moest ik allerlei papieren ondertekenen zodat ik nu officieel in dienst ben. Ik was echter wel zo dom om mijn paspoort met visa te vergeten, nu moet ik morgen een uur eerder uit bed om dat te regelen. Mijn straf. Maar daarna is het dan echt officieel. Na al het papierwerk werd ik naar het lab gebracht, hier heb ik nu een eigen plekje en een laptop voor mezelf. Luxe! Omdat ik moest wachten tot de professor eindelijk klaar was met allerlei besprekingen heb ik al een hele rondleiding gekregen en allerlei basale dingen geleerd over celonderzoek. Mijn begeleiders - de professor is slechts ‘op papier' mijn stagebegeleider, hij coördineert wel het hele onderzoek - wisten niet dat ik nog nooit labwerk had gedaan en waren dus onaangenaam verrast. Maar goed, dat ga ik dus nu allemaal leren.

En nu geniet ik van een huis voor mezelf alleen. Iedereen is weg en ik zit lekker languit op de bank. Even bijkomen

Laughing

Liefs,

Nadine

Reacties

Reacties

Willem

Ik denk dat je ontbijt je grootste uitdaging wordt...

Marlies

Wauw, kicken hoor..! Ik ben wel benieuwd hoe jij gaat werken met die muizen.. :)

Elza

Hey Nadine, lieve mama,

Wat super leuk om je enthousiaste verhalen te lezen!! Een goed begin is het halve werk en je klinkt positief, de reis, de aankomst, je gastgezin, je eerste dagje, top.
Lab werk leer je zo, en als je het gezellig maakt met collega's is het nog best leuk ook en ik spreek uit ervaring. Goed brood en ontbijt vinden wordt vast een grotere uitdaging ;-).

Geniet ervan daarow aan de andere kant van de wereld en maak ons hierow maar lekker met al je enthousiaste verhalen...

Groetjes Elza

Ma

Lieve Nadine

Ja, ja, dat van die kwark weet ik, ik moest enorm lachen dat jij 's morgens aan het brood moest. Nu grijp ik voortaan niet meer mis in de koelkast :)
Verder: heel fijn dat je nu een beetje het reilen en zeilen kent van je toekomstige werkplek. Gelukkig dat je begeleiders er nu pas achter kwamen dat je nog nooit labwerk hebt gedaan, anders hadden ze je vast in Nederland gelaten :)
Maar uiteraard ga ik ervan uit dat je het snel oppikt, dat is jou wel toevertrouwd.
Het geeft niet dat je straks een uur eerder uit bed moet, is wel goed voor je.....
Super dat je een eigen laptop hebt op je werk, kun je die van jezelf lekker thuis laten.

Nou Nadine, slaap nog rustig verder, wij werken wel.

xxxx Ma

Marielle

Heerlijk, ik had vanochtend lekker optimel aardbei kwark!! Kdenk, kzal je ff jaloers maken!... Maar goed om te lezen dat het goed gaat ;-)

veel succes met al die proffesoren! :-)

X Marielle

Tante Marianne

Lieve Nadine,

Leuk om je verhalen te lezen.

Je kunt trouwens ook gewoon weer aan brood wennen hoor! Lekker en... gezond!

Heel veel succes met alles hoor!

Liefs,

"De Scheppies"

Benjamin

heey,

heb je al een Amerikaanse professor aan de haak geslagen?:p
s6 voorderest met alles.

Benjamin

ps: brood kan ook lkkr zijn :p

Marije

hoihoi..

Owh, wat herkenbaar... ineens allemaal ander eten enzo. Maar wel onwijs gaaf!

Super dat je een eigen plekje met laptop hebt. Jaja, nu kan je ECHT beginnen met je onderzoek!!
Heel veel succes en ben benieuwd naar je andere verhalen!!!

Liefs Marije

Jolieke

Ha Nadine!

Ja even omschakelen met alles he ;). Komt vast goed! Ook heerlijk dat je een strand in de buurt hebt :). In Canada heb ik cornflakes leren eten, is ook nog een optie (honey hitters zijn ook fijn) :D.

Heel veel succes!

xx

Jesse&Marjolein

Hé Nadine,

Voor jou 2 onderzoeken dus, 1 naar ogen en 2de waar verkopen ze een hollands kwark ontbijt,
Verder ziet het er leuk uit hoor! met name het bloemetjesdekbed (souvenir hint;-))
Hier thuis oefenen wij veel set, zodat als je terug komt we jou volledig in kunnen maken:) ;)
Nou succes vandaag, is er nog een mac donalds in de buurt, daar kan je ook ontbijten he! nou succes en we horen je wel weer! Groetjes, J&M

ruben

he nichtje

leuke foto's en heel veel keer bekeken door iedereen.
op een foto regende het wanneer was dat ??? :D
succes met je onderzoeken. en veel plezier ook. :P
je doet zeker in die schommelstoel je middag dutje. :D

Elis

hey zussie, broertje lief hier:)

leuke verhaaltjes hoor:) zeker naar je zin?:) je moet anders ff mailen op welke tijden je kan skypen;)

xxx je grote broer(A)

Jos & Esther

Heeeey nicht..

Wat een leuk verhaal, en wat een mooie foto's!
Mooi uitzicht heb je hoor!!! en een leuke kamer...

Wij zijn weer benieuwd naar je volgende verhalen.. en foto's!!!!

x x x x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!