Nadine-naar-Boston.reismee.nl

In het lab...

De eerste werkdagen zitten er al weer bijna op. Niet dat ik veel gedaan heb, maar toch, ik was aanwezig. Gisterochtend arriveerde ik mooi op tijd, eerst nog wat officiele papieren ingevuld en daarna mocht ik naar het lab. Daar aangekomen werd mij verteld dat ik een training moest doen, een digitale cursus ‘hoe om te gaan met muisjes’. Dus ik op zoek naar de persoon die mij daar meer over kon vertellen. Na lang zoeken had ik het nog niet gevonden, uiteindelijk bleek de persoon op vakantie te zijn en komt pas maandag terug. Fijn. Ondertussen was de ochtend al bijna voorbij. ‘s Middags werd mij telkens verteld: ja, je moet eerst die training doen, daarna kun je pas echt beginnen. Er zat niets anders op dan mezelf een beetje te vervelen. Om vier uur werd mij verteld dat ik wel naar huis kon. Toen ik buiten stond bedacht ik me dat ik – nu ik toch zo vroeg klaar was – wel de stad wat kon gaan verkennen.

Al lopend kwam ik langs allerlei winkeltjes, leuke straten en heb aardig wat gezien. Maar rond half 6 begon het ineens heel hard te regenen. Gelukkig had ik die ochtend een paraplu meegenomen, dus ik kwam redelijk droog thuis. Overigens heb ik hier zelfs m’n winterkleren aan en ben ik blij met m’n winterjas.. dat had ik niet verwacht voordat ik op het vliegtuig stapte! Eenmaal weer thuis stond er eten klaar: een pizza. Amerikanen zijn soms best wel raar. Ze eten wanneer het hun uitkomt, ze eten niet eens altijd een fatsoenlijk avondeten en je ziet altijd en overall mensen met vet eten en koffie. Maar goed, het stuk pizza smaakte prima. ‘s Avonds heb ik gezellig koffiegedronken met een huisgenootje, ze is net wat ouder dan ik en ze had ook nog een leuke fim liggen. Al met al prima vermaakt!

Vanochtend werd ik om 9u verwacht op de labmeeting. Ik had thuis al ontbeten, dus was verbaasd om te zien dat er enorm veel eten op de tafel lag. Bagels, scones, broodjes, koffie, jus d’orangje… Waar ik wel heel blij mee was: er stond ook fruit op tafel. In Boston toch iets bijzonders, want alles is hier enorm duur. Van de bespreking zelf snapte ik uiteraard nog niet zoveel, maar dat komt vast binnenkort wel. Ik ben gelijk ingedeeld om over 6 weken een presentatie te houden over mijn labonderzoek. Oeps… En eens in de twee weken moet iemand een presentatie houden over een artikel. Ach ja, daar moet ik dus ook aan geloven. In ieder geval een geode training! Na de hele ochtend naar presentaties te hebben geluisterd was er voor mij nog steeds niet veel te doen. Mijn ‘ post-doc’ begeleider heeft het erg druk en dus niet veel tijd voor mij, dat is wel jammer. Gelukkig is er iemand anders die zich over mij ontfermt, zo ben ik bezig geweest met het kleuren van allerlei bloedmonsters, net afgenomen van de dode muizen. Daarna allerlei andere labkwarweitjes gedaan. Wel een leuke manier om er in te komen!

Mijn dag verliep dus prima, tot ongeveer een uur geleden mijn laptop het met een grote ‘plof’ ineens begaf. Heb ik weer… Iemand vertelde mij het nummer van de ICT-afdeling, dus mijn eerste engelse telefoontje zit er ook weer op. En ja hoor, ik heb gewoon een andere laptop gekregen. Zelfs een betere dan die ik eerst had. Nu ben ik aan het wachten op wat artikelen die ik van het weekend kan lezen, en daarna lekker naar huis!

Liefs,
Nadine

Reacties

Reacties

Caro

Rare jongens die Amerikanen;-)

Je word wel in het diepe gegooid met over 6 weken al een presentatie over je onderzoek. Maar over 1,5 maand weet je vast al heel wat meer over die muizen.

P.S. Mag je misschien "huismuis"meenemen als je weer naar Nederland komt? Kun je ons ook die cursus hoe om te gaan met muisjes geven. En anders willen de Vieze Ventje je misschien wel een huismuis kado doen bij terugkeer;-)

Arnold

Haha, dat is nog eens een goed idee! ;)

Ria en Dick

Lieve Nadine,
Komen die muisjes toch weer terug, ik weet niet waar ze beter mee zijn, in dat lab. van jou of toch maar een brilletje. Maar volgens mij word je een echte muizenkenner. Ook leuk dat je laptop geploft is, maar gelukkig is het niet je eigen laptop, dan was je nog verder van huis dan je nu al zit. Maar ik zit eigenlijk maar een beetje onzin op te schrijven en je een beetje te dollen. Als ik het zo lees dan moet je er echt aan gaan trekken maar dat lukt je wel al is het best spannend als je over 6 weken al een presentatie moet houden. Ik zit er net aan te denken dat het maar goed is dat je op de kleuterschool hebt gezeten, daar heb je tenminste kleuren geleerd en kun je ook die bloedmonsters kleuren, maar nu word ik weer minder serieus. Maar het is leuk je verhaal te lezen, zo blijven we op de hoogte van je doen en laten.

Groeten van Ria en Dick.

Simone

He nicht,

Het lijkt wel een beetje op Ghana. Ze weten dat je komt , maar weten nog niet goed wat ze met je aanmoeten. Laten je gewoon rondjes lopen en zoeken naar iemand die er toch niet is. En de tijd speelt geen rol.
Maar gelukkig heb je je muisjes gevonden. Zijn ze wit of grijs ??
Enne dat regelmatige eten dat doen volgens mij alleen wij hollanders. Maar Nadine je moet niet met een amerikaan terugkomen, maar ook niet als een amerikaan. Dus niet teveel Fastfood. groetjes van ons allemaal

Jos en Ilse

Ha nichtje,
Wat heerlijk om je verhalen te lezen en de foto's te zien.
Misschien leuk om een muis mee terug te nemen als aandenken voor je moeder? Zal ze vast blij mee zijn! :-)
Nou, Nadien, succes met alles! Liefs!

ruben

nou ik zou maar oppassen je moeder vind een muis vast eng:D maar succes met alles. en trouwens ben jij bang voor muizen ?????????? :P en Elis mist je vast.

Greet

Hoi Nadine,

Je moet er snel aan geloven; na 6 weken een presentatie. Maar als je het eenmaal een keer hebt gedaan, zul je zien dat het de volgende keer erg meevalt. Wel een gedoe dat je overal zelf achteraan moet. Als er bij mij op het bedrijf nieuwe medewerkers of stagiaires beginnen, dan ligt er een heel programma klaar! Ik hoop dat je ook tijd hebt om wat van de omgeving te zien, naast al het leren. Veel succes daar en geniet vooral van de omgeving, de andere cultuur en mensen.

Groet,
Greet

chris en conny

Hoi Nadine,

we volgen je op de voet, hoor..
wat spannend zo in de vreemde! Hoe is je Engels, Amerikaans??
Heb je speciale lab kleding aan, en zo'n uilebril op??
Zielig hoor al die proefjes met lieve muisjes...hoe zijn ze dood gegaan??
Zitten wij hier thuis met kleine konijntjes, zonder moeder, die werd ziek, uren te flessen om ze in leven te houden...wat is de wereld toch raar;)

tot later groetjes van alle vonken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!