Nadine-naar-Boston.reismee.nl

Mijn eerste weekend in Boston!

Toen ik vrijdag het Schepens Eye Research Institute verliet, begon mijn weekend. Eenmaal thuis aangekomen had ik eigenlijk best trek in eten, maar iets fatsoenlijks was er niet te vinden. Ik besloot maar te wachten en te kijken of er nog iets zou komen. Even later kwam de hele familie thuis, maar van eten was nog steeds geen sprake. Ik bedacht me toen dat ik gelukkig nog een bagel in mijn tas had zitten, dus die heb ik maar opgegeten. Echt gezond is het niet, maar je moet toch wat? Maar na een uur werd er ineens geroepen dat we gingen eten, ik was benieuwd! Er was het één en ander aan vlees op de barbecue gelegd, het was alleen te koud om het buiten op te eten. Dus heb ik een broodje hamburger op met lekkere salade en ondertussen gingen we met de hele familie een film kijken. Het was in ieder geval erg gezellig!

Zaterdagochtend had ik me voorgenomen om wat meer van de omgeving te zien. Toen ik redelijk op tijd uit bed kwam heb ik eerst geskypt en daarna gezellig met een huisgenoot lang en uitgebreid ontbeten. Ik had gevraagd of de fiets al gemaakt was, gelukkig was dat het geval. Er was mij verteld dat dit nu echt een ‘oma-bike’ was, dus ik hoopte op een degelijke stadfiets. Dat viel echter wat anders uit. Toen ik buiten kwam zag ik daar een enorm oude herenfiets, met een mandje voorop. Ik heb maar niet verteld dat dit nu niet bepaald een ‘oma-bike’ is… Maar hij fietst prima en ik was enorm blij dat ik voortaan overall naar toe kan gaan zonder te hoeven lopen of te worden gebracht!

Ondertussen was het zonnetje gaan schijnen: enorm mooi weer voor een lange fietstocht. Ik heb het hele dorp doorgecrosst, het bleek ontzettend mooi te zijn. De foto’s heb ik er al op gezet, dus beoordeel zelf maar! Eind van de middag vond ik dat ik wel weer genoeg gefietst had, een comfortable zadel bezat de fiets namelijk niet… Daarna heb ik met de hond nog een flink stuk gewandeld en genoten van het heerlijke zonnetje! Toen ik die avond bijna verhongerd was, kwam Nancy thuis, die had boodschappen gedaan. Dus die avond hebben we eindelijk eens heerlijk gezond gegeten.

Zondagochtend had ik me voorgenomen om naar Park Street Church te gaan. Craig had me verteld dat dit een traditionele dienst zou zijn, hij dacht dat het daarom wel wat voor mij zou zijn. De dienst begon om 11u, dus ik kon zelfs nog uitslapen. Toen ik bij de kerk aankwam bleek het een hele mooie, oude kerk te zijn, wat bijzonder is voor Boston. Binnen aangekomen kreeg ik koffie aangeboden en stond er – hoe kan het ook anders – een tafel met eten klaar. Ik stond er stiekem een beetje verloren bij, ik kende natuurlijk niemand. Gelukkig stapte er een vrouw op mij af en we raakten aan de praat. Al snel kwamen er meerdere vrienden van haar bij staan, dus ik werd meteen geïntroduceerd aan allerlei mensen. Ik kon naast die mensen zitten in de kerk, dus dat was erg fijn. Overigens was het een erg goede dienst.

Na de dienst werd ik erop gewezen dat er elke zondagmiddag een bijeenkomst was voor internationals. Ik bedacht me dat ik daar dan wel heen kon gaan, het eten was erg lekker en er werd veel gezongen. Ik heb me echter nog nooit zo Amerikaans gevoeld als die middag: tussen alle Aziaten en Afrikanen voelde ik me enorm westers en ook niet op m’n plek. Dus dit wordt ‘m niet nog een keer. Maar ‘s middags zou er nog een dienst zijn, alleen dan meer ‘modern’. Het leek me wel een goed idee om daar dan ook maar eens een kijkje te nemen. Hier heb ik heel veel leuke mensen ontmoet en werd ik uitgenodigd voor de bijbelstudie die er elke dinsdagavond is. Ik besloot meteen om mezelf hiervoor op te geven, ik denk dat ik me hier wel thuisvoel!

Al met al was het een erg goed weekend. ‘s Avonds heb ik nog een fotocollage gemaakt van alle foto’s die ik heb gekregen en heb ik m’n kamer voor zover mogelijk wat gemoderniseerd. Het ziet er nu al best leuk uit! En toen ik vanochtend m’n mailbox opende zag ik dat ik al een mail had gekregen van een vrouw die ik gisteren had ontmoet. Ze gaf me allerlei tips die ik kan doen, nodigt me uit voor de bijbelstudie op dinsdag en ze hopen me volgende week weer te zien. Amerikanen zijn echt heel gastvrij!

Reacties

Reacties

Esther H.

Heey Pini,
Wat leuk, al je verhalen en foto's uit Boston! Klinkt goed, geniet ervan! Ben benieuwd hoe het met je onderzoek gaat lopen, succes met de muisjes!

Groetjes uit Rotterdam,
Esther

Sifra

Hee! Fijn dat je het al zo naar je zin hebt! Geweldige foto's trouwens, heerlijk Amerikaans. :) Het dorpje ziet er mooi uit! Ook erg fijn dat je de eerste zondag meteen al leuke contacten hebt opgedaan voor de rest van je tijd daar en dat je naar de bijbelstudies kan.
Succes met je stage en geniet volop van je tijd in Boston!

Roos

Hey Pini,

Klinkt goed! Echt, ik wordt er gewoon blij van. Super dat je zo gastvrij zijn. Woensdagavond weer skypen?

xxx Roos

Roos

Ieks, nog eens het bericht:

Ik word er gewoon blij van. Super dat ze zo gastvrij zijn.

Elise

Hee!Leuk om steeds te lezen wat je aan het doen bent!
klinkt leuk en gastvrij!

Groeten!

Andre

Pini!!!

Mooi om te horen hoe het gaat! Goed dat je ons op de hoogte blijft houden. Ik ga hier proberen om skype aan de praat te krijgen, en dan hoop ik binnenkort wel een keertje te 'bellen'.

Groeten uit Leiden,

André

Marije

Heej nadine,

wat super om dit allemaal te lezen. Klinkt allemaal heel erg leuk! Denk dat jij je wel gaat vermaken daaro! Maar denk er om.. we willen je wel in december terug zien hoor!! haha!!

Liefs Marije

tante Marianne

Hoi nicht,

Wat een verhalen zeg!
Je kunt er straks een boek over schrijven!
Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat!
Ik vind het fijn voor je dat je door iedereen zo wordt opgenomen! En dat je je zo weet te vermaken.
Succes met alles, en tot horens weer!

Liefs, tante Marianne

Marielle

Leuk zeg om te horen dat het goed gaat! ..haha grappig dat je met de hond ben wezen wandelen ...Niet kwijtgeraakt?... hihi heette die hond toevallig ook buddie?:P

He maar succes deze week!!
Liefs!

Evelien

Ha Nadine,
Via Tabitha & Mariëlle heb ik de link van je weblog gekregen, leuk om zo op de hoogte te blijven. Zo te lezen vermaak jij jezelf daar best! Geniet er van!
Wel super trouwens dat die mensen zo gastvrij zijn!

Groetjes,
Evelien

Christien

Hoihoi,
Wat leuk om al je avonturen te lezen! Sjonge, tzal best nog heftig zijn allemaal. Wel fijn dat de gemeenteleden zo gastvrij zijn zeg! Heel veel succes met alles, geniet er maar enorm van!

Liefs,
Christien

An

Gaaf Pien:-)

Pini

Hey Pien,

Klinkt goed allemaal. Ik hoop dat je deze week al iets meer in het lab mag doen. Heel veel succes daar.

En als je terugkomt, zullen we wel gezond voor je koken.

Groetjes,

Reinier

tante Joke

Hoi Nadine,
Volgens mij gaat het daar wel lukken.Ondanks wat startersproblemen klinkt het allemaal toch positief.
Ik ben benieuwd hoe het was op de bijbelstudie. Fijn dat je daar al zo snel aansluiting hebt.Succes op het lab en de groeten van de hele familie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!