Nadine-naar-Boston.reismee.nl

Al een week in Boston!

Het is alweer een week geleden dat ik voor het eerst bij het Schepens Eye Research Institute binnenstapte. In die week is er veel gebeurd, behalve in het lab. Afgelopen maandagochtend had ik een afspraak met beide stagebegeleiders en daar hebben we het één en ander afgesproken. Zij moeten me inwijden in het laboratoriumwerk, maar helaas, zij hebben hun eigen schema. De maandag heb ik verder besteed met het lezen van allerlei artikelen, zodat ik ook maar enigszins zou begrijpen waar het allemaal over gaat. Aan elke saaie middag komt een eind, tijd om richting de metro te gaan. Thuis aangekomen ging ik direct door naar de opticien, mijn lenzen leken toch niet helemaal goed te zijn. En jawel, ik had ze omgedraaid, vanaf nu dus hopelijk geen hoofdpijn meer. Terug van de opticien trof ik een huis vol mensen aan. Er zijn weer twee huisgenoten bijgekomen en de dochter kwam langs met drie vriendinnen. Al met al was het erg gezellig, genoten van een film en het daarna nog een tijdje gekletst.

Dinsdagochtend ging ik opgewekt op weg naar het lab. Want vandaag zou mijn project dan toch écht starten. Maar nee hoor, er kwam weer wat tussen. Degene die me alles zou leren had net een bijzondere ontdekking gedaan, dus dat ging natuurlijk voor. 's Middags was er weer een vergadering, voor de vorm heb ik daar maar netjes bijgezeten en het is erg leuk om te zien hoe het er allemaal aan toe gaat. Aan het eind van de vergadering werd afgesproken dat we morgenmiddag om 13u zouden starten met het maken van weefselcoupes, daarna kon dan alles eindelijk beginnen. Er zat niets anders op dan weer een middag door te brengen met het bestuderen van artikelen.

's Avonds was ik uitgenodigd om naar de bijbelstudie van de kerk te gaan, het leek me wel een goed idee om daar eens te gaan kijken. Rond 19u kwam ik daar aan, werd aardig verwelkomd en doorverwezen naar de ‘Connectgroup'. Hier kwam iedereen bij elkaar die nieuw was, zodat je kon wennen aan het idee en mensen kon leren kennen. Na een voorstelrondje werd de groep in tweeën gedeeld en begon de Bijbelstudie. Rond 21u was het afgelopen en kwam iedereen vanuit alle groepen bij elkaar, al met al waren het wel 150 jongeren! Een groot gedeelte daarvan ging nog de stad ik, dus ik ging gezellig mee. Vlakbij was er een poolcafé, al met al een leuke avond! Veel mensen gesproken, leuke gesprekken gehad en een goede manier om mensen te leren kennen.

Vanochtend ging ik weer op m'n fiets naar het lab. Op de weg heb ik wel de nodige bekijks: fietspaden bestaan hier niet, dus je fietst gewoon op de weg waar de auto's 50 m/h rijden... En de mensen díe hier fietsen - het zijn er niet zoveel - hebben meestal een mountainbike met helm en uitrusting. Ach, ik niet. Maar ik kom op deze manier snel en makkelijk bij de metro, al is het wel wat minder vlak dan ik Nederland... Bij het lab aangekomen begon ik snel met het lezen van een artikel, dat zou namelijk tijdens de lunch besproken worden. Na de lunch hoopte ik dat we zouden starten met het project. Maar nee hoor. Heel de middag zat ik maar te wachten en mijn collega was nergens te vinden. Uiteindelijk ging ik maar naar huis, hopend dat het morgen beter zal zijn. Tijdens het eten waren er verschillende gasten, het was weer erg gezellig. Nu nog even wat lezen, misschien een rondje lopen met de hond en dan is het ook hier tijd om naar bed te gaan!

Liefs,

Nadine

Ps: sinds gisteren is het ook hier lekker weer. Maandag had ik nog een winterjas aan. Dinsdag was het te warm om met een jas aante fietsen en heeft iedereen ineens de zomerkleren uit de kast gehaald. Het kan blijkbaar snel veranderen hier...

Reacties

Reacties

Arnold

Ha zusje! Ik vroeg me al af wat jij nog om kwart over 3 achter de computer deed, maar toen bedacht ik me dat het natuurlijk nog steeds een heel aantal uur scheelt... ;) Leuk om alles te volgen! Nog van harte gefeliciteerd met je huisje voor als je straks weer terug bent in Nederland (wat natuurlijk nog héél lang duurt! :P), en geniet ervan daarginds!

marjolein & jesse

hoi nadine,
pff het zit niet zo mee met al dat wachten..hopelijk
kan je wel snel beginnen,anders duren je dagen in het lab ook maar lang..gelukkig gaat het verder wel goed,leuk dat je al veel mensen
hebt ontmoet..
Hier alles zn gangetje..jesse gaat naar school/werk en ik loop met 42 bewoners de avondvierdaagse..
Sportief bezig dus..

Nou hopelijk kan je vandaag toch echt beginnen..

Groetjes J&M

Elza

Hey Nadine,
Wat super dat die Bijbelstudie helemaal leuk was, nieuwe mensen, goede discussies, gezelligheid. Is dat vaak of was het toevallig deze week?
Ohw wat verschikkelijk herkenbaar, de eerste dagen doe je niets anders dan artikelen lezen en je begeleiden 'in de weg lopen'. Ik hoop dat je snel aan de slag kan want wachten om eindelijk eens te kunenn beginnen is zo frustrerend! Tip: vraag alvast na of je wel een werkplek hebt of dat dat ook nog geregeld moet worden, want anders gaat er zo weer een middag overheen...
Heel veel succes ennuh, koop een helm en een hesje, ook al fiets je nu al in de gaten je wilt toch graag gezien worden... ;-)
Groetjes Elza

Erika

Nou zeg...het lijkt wel of je in een ontwikkelingsland terecht bent gekomen met het wachten en mañana, mañana. In Nicaragua zijn ze zelfs nog sneller ;) haha
Maar geduld is een schone zaak. Geniet in ieder geval nog even van de vrije tijd die je daar hebt, want voor je het weet ben je ingewerkt en zit je helemaal in je onderzoek! Succes xxx

Ma

Lieve Miep,

Geduld .... al valt dat vast niet altijd mee. Maar al doende leert men toch?
Meid, ik hoop toch dat je snel de kans krijgt om écht te starten! Tenslotte ben je niet gekomen om te lanterfanten.

En dat fietsen..... ook al vind je het gek, misschien toch wat op je hoofd doen?

Fijn dat je al zoveel contacten hebt gemaakt, ook tijdens de bijbelstudie. En dat Engels spreken en luisteren, dat gaat vast iedere keer een stukje beter. Op een gegeven moment denk je alleen nog maar in het Engels.

Nadine, ik hoop dat je de volgende keer kunt schrijven dat je aan het project begonnen bent

liefs, ma

Esther H.

Ha Pini,

Jammer zeg, dat je nog niet echt kan starten. Ach, ik denk dat iedereen met zo'n onderzoek in het buitenland wel wat van die opstartproblemen heeft, hopelijk kun je binnenkort echt wat gaan doen. Mooi dat je daar ook zo'n grote groep jongeren hebt om Bijbelstudie mee te doen, goede vervanging voor CSFR. Succes!
Groetjes uit Rotterdam,
Esther

TJanny+ OAdrie

Wachten en nog eens wachten Ook is dit de ervaring van onze kl.dochter bij haar Finland stage Geduld is een schone zaak Er wel achterheen zitten!!!
Heel leuke post van je . Veel plezier met vr.en vr.dinne.
Morgen een drukke dag Komt je moeder binnen stormen.Allegoeds in de states .Hart. groeten van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!