Nadine-naar-Boston.reismee.nl

Eindelijk echt aan het werk!

Donderdagochtend werd ik wakker van het zonnetje dat naar binnen scheen. Helaas had het rolgordijn het de nacht ervoor met een luide plof begeven, enige bescherming tegen een te vroeg komend zonnetje had ik dus niet meer. Ach, zodoende heb ik nu wel kunnen genieten van een vroege wandeling langs een nog verlaten strand.

Eenmaal bij het Schepens Eye aangekomen hadden we eerst nog een kort overleg met een paar collega's, daarna zou ik dan eindelijk worden ingewijd in het echte laboratoriumwerk. Maar voordat het zover was kwam een collega in paniek naar ons toe: de vriezer was kapot. Er zat niets anders op dan de hele vriezer leeg te halen en te verdelen in de andere laboratoria, in de hoop dat alle belangrijke spullen niet onbruikbaar zouden zijn. Wat er allemaal in lag... Toen ook dat gebeurd was kon de privéles beginnen. Heel de dag heb ik alles uitgelegd gekregen, verschillende protocollen doorgelopen, goed opgelet hoe alles berekend moet worden en afgekeken hoe het kleuren van weefsels nu precies in z'n werk gaat. Al met al blijkt het zeer scheikundig te zijn, ik ben dan ook blij dat ik nog iets heb onthouden van alle lesstof van de middelbare school. Maar na een intensieve dag was het om 17.30u tijd om naar huis te gaan en alles even te laten bezinken.

De volgende dag stond er eerst een labmeeting op het programma, de koffie en bagels stonden alweer klaar. Er werd flink gediscussieerd over allerlei labwaardes, afgewisseld met allerlei nieuwtjes uit de sportwereld. Hockey en baseball is hier echt een big deal, iedereen is hier fan van het Bostonse hockey team, om nog maar niet te spreken over de Red Sox. Ach... Maar na de labmeeting werd het tijd voor het hervatten van de scheikundelessen. We zijn verder de hele dag bezig geweest met het kleuren van weefsel en vervolgens hebben we de eerste resultaten al bekeken. Het zag er veelbelovend uit, hier zullen we dus het komende half jaar aan werken!

Toen ik weer buitenstond was het nog steeds enorm mooi weer - bijna 30 graden. Ik besloot om even naar het strand te gaan, lekker pootje baden. Eenmaal thuis aangekomen heb ik eerst nog even geskyped, ondertussen lagen de steaks al op de BBQ. 's Avonds heb ik met de hele familie naar de Stanley Cup finale gekeken, een belangrijke hockeywedstrijd, misschien dat ik zo mijn achterstallige sportkennis wat kan bijwerken...

En dan vandaag: genoten van een rustige zaterdag enCraig geholpen met het ophangen van de nieuweluxaflex. Heerlijk, nu word ik ´s ochtends niet meer veel te vroeg wakker van de felle zon!Rond het middageten ben ik de stad in gegaan, wat rondgelopen en gewinkeld. Vandaag was het ook wat minder warm dan de dagen ervoor. Nu kon je in de stad lopen zonder dat je het idee had dat je tegen een muur van hitte liep... Maar ach, dat zal vast wel wennen, want men heeft mij verteld dat dit nog niets is vergeleken bij hartje zomer. En nu? Zitten op de veranda geniet ik nog even van de heerlijke rust, een leuke zaterdagavond en het lekkere weer. Het leven is goed hier...

Reacties

Reacties

Reinier

Hey Pini,

Wat leuk om te horen dat je nu eindelijk je cursus scheikunde hebt gehad, zodat je echt aan het werk kan gaan. Dan merken ze ook eens wat een calvinistische arbeidsethos je hebt. Ze zullen wel gek zijn als ze dat niet gebruiken of misbruiken ;).

Heel veel succes komende week, wanneer je echt aan de slag kan gaan. Ik zal binnenkort even op skype komen, dan kunnen we ook babbelen.

Goeie zondag verder!

Groetjes,

Reinier

an

Hai meis!

Leuk om je blog te lezen:-). Fijn dat je zo aan 't genieten bent!

X An

Lenny

Ha pini!

Leuk om te lezen! Zet em op daar he! Droom je al in het Engels? ;-)

groetjes,

Lenny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!