Nadine-naar-Boston.reismee.nl

Memorial Day Weekend

Memorial Day-weekend: het laatste weekend van mei staat hier altijd in het teken van Memorial Day, een dag waarop men stil staat bij iedereen die is omgekomen tijdens de oorlogen. In het weekend gaan veel mensen dan ook naar de begraafplaatsen om kransen en bloemen neer te leggen. Minstens zo belangrijk is ook dat dit weekend het begin is van de vakantieperiode. Veel mensen rijden dan ook vrijdag urenlang om voor een paar dagen even de stad uit te kunnen en te genieten van het lekkere weer. Voor mij was een weekendje weg niet nodig, het voelt nu al alsof ik vakantie heb. Enorm lekker weer, elke dag naar het strand en allemaal nieuwe indrukken en ervaringen!

Na een leuke zaterdagavond heb ik zondagochtend genoten van een heerlijk uitgebreid ontbijt en daarna de hond even meegenomen naar het strand. Al snel was het echter tijd om naar de kerk te gaan, een huisgenoot ging met me mee. Bij de kerk aangekomen bleken we wat vroeg te zijn: tien minuten voor de dienst zit er nog bijna niemand. Pas een kwartier nadat het officieel is begonnen zit de kerk vol met ongeveer vijfhonderd mensen. Het begin is dus een soort ‘inloop’, waarbij mensen gewoon massaal binnenkomen, al dan niet met koffie van de Starbucks of Dunkin Donuts. Overigens zat ik weer bij de mensen waar ik vorige mee gesproken had en ik werd ook uitgenodigd om volgende week zondag bij de familie te komen lunchen. Lijkt me wel gezellig! Na de dienst moest m’n huisgenoot richting z’n werk en ik ging richting huis. Even wat gegeten, heerlijk een boek gelezen en nog even de hond uitgelaten. ‘s Middags ging ik weer naar de kerk, ik had hier met een aantal mensen afgesproken die ik tijdens de bijbelstudie had ontmoet. Aan het eind van de dienst werd ik uitgenodigd voor een birthdayparty. Ik twijfelde eerst of ik nou wel zou gaan, ik kende ‘m amper. Maar goed, nadat anderen me verzekerd hadden dat ik absoluut mee moest gaan, leek het me wel een leuk idee. Onderweg naar de birthdayparty liepen we met allerlei jongeren van de kerk door het park van Boston, dit stond geheel in het teken van Memorial Day: een heel groot grasveld was bezaaid met allemaal vlaggen, ze stonden als een soort kruizen in de grond gestoken.

Eindelijk bij de locatie aangekomen was ik wel benieuwd naar een Amerikaanse birthdayparty. Wat blijkt? Men viert hier een verjaardag door met elkaar uit eten te gaan, en het dessert is een stukje van een hele grote verjaardagstaart. Al met al was het echt heel erg gezellig, weer veel mensen gesproken. Nadat we uitgegeten waren hebben we nog een stuk langs de rivier gelopen, genietend van het mooie weer en het mooie uitzicht.

Maandagochtend was de officiële Memorial Day, maar iedereen genoot nu van een heerlijke vrije dag. In de middag stond er een barbecue met de Navigators Boston op het programma, georganiseerd door de mijn gastgezin. Het was de bedoeling dat iedereen iets zou meenemen, iets lekkers en origineels. Toen ik had ontdekt dat niemand hier ooit van kwarktaart heeft gehoord leek met dat wel leuk om te maken. Vol goede moed ging ik naar de winkel om alles te kopen wat ik daarvoor nodig had. Helaas, de kleine supermarkten hadden de goede spullen niet en de grote supermarkten waren dicht, dus mijn idee ging niet door. Ach, ik heb nog een half jaar de tijd om uit te zoeken waar ik alle ingrediënten voor een kwarktaart kan kopen. Weer thuis aangekomen had een huisgenoot een verrassing voor mij: ze was bezig met het maken van American Cookies. Afgelopen week had ik verteld dat we in Nederland gek zijn op American Cookies en ik vroeg me af of ze hier ook zou zouden heten. Na wat zoeken op google kwamen we erachter dat ze hier chocolat chip cookies heten, ze vonden het echter leuk om te horen dat wij dat echt American Cookies noemen. Een huisgenoot zei toen dat ik toch op z’n minst echte American Cookies moest eten, gemaakt door een real American. En in het echt zijn ze zo veel lekkerder dan uit een pakje…

Verder zijn we ‘s middags bezig geweest met alles klaarmaken voor de BBQ, alle spullen bij elkaar zoeken en alles in de auto laden. Bij het strand aangekomen was er niet alleen zand, maar ook een groot grasveld, picknicktafels en een volleybalveld. Al met al was het een hele gezellig middag en avond. Sportief bezig geweest met volleyballen, voetballen en zwemmen.

En dan vandaag weer aan het werk. Vanochtend was er weer een meeting, duurde lang maar het was wel interessant. Verder was er jammer genoeg vanmiddag niet heel veel te doen. Maar gelukkig, morgen weer beter. Het leerproces gaat nog steeds door, ik mag het nog niet in m’n eentje doen en daarom ben ik nog erg afhankelijk van mijn collega’s. De afspraak voor morgen zijn echter gemaakt, dan wordt het een wat drukker dagje. Vanavond ga ik weer naar de bijbelstudie van de kerk, ben benieuwd hoe het deze week is, hopelijk net zo goed en gezellig als vorige week! M'n leventje hier begint zich al aardig te vullen...

Liefs,

Nadine

Reacties

Reacties

Marijke

Ha Pini, super leuk om al je enthousiaste verhalen te lezen :) en je foto's te bekijken!
Slaapt het fijn in je vriendjes-pyjama?
Ik ga snel skype regelen, dan kunnen we binnenkort eens echt kletjsen!
x Marijke

elvissieee

nounou, wat een luxe, gelijk al zo'n vakantie!....
en ik maar blokken, blokken en nog eens blokken:S

tis je gegund hoor(A)

x je broertje;)

Christiaan

Hoi Nadine,

Nog wat gemerkt van de tornado die over Massachussetts trok gisteren?

Doei,
Chris

Ria en Dick

Wat een verhalen heb jij zeg, maar ja, iemand die verre reizen doet, kan veel vertellen.Maar nu ook een berichtje van ons. Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Vooal fijn dat je zo wordt opgenomen in de gemeenschap. Wie gaat er in Holland naar een verjaardagsparty van iemand die je nauwelijks kent, maar in de USA, het land van de onbegrenzde mogelijlheden kan dat nou net wel.
Ook fijn dat je nu eindelijk een beetje met die muisjes kan gaan spelen(he, begin ik weer over die muisjes), maar vakantie vieren is leuk maar daar kwam je natuurlijk niet voor. Maar even serieus, we zijn blij dat je het zo naar je zin hebt, dat scheelt al de helft.

Groeten van Ria en Dick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!