Nadine-naar-Boston.reismee.nl

Independence Day

Eerlijk is eerlijk, de vaderlandsliefde die sommige Nederlanders opbrengen voor ons mooie landje kan toch echt niet op tegen het patriottisme dat de Amerikanen laten zien op Independence Day. Afgelopen weekend stond geheel in het teken van de vrijheid en geen enkele vraag was belangrijker dan de vraag naar de plannen voor de ‘Fourth of July'. Met het speciale weekend in het vooruitzicht werd er vrijdagmiddag niet zo heel productief meer gewerkt en besloten we om het weekend maar in te luiden met een gezellige borrel. Vervolgens stond er 's avonds een diner met een groep vrienden op de planning. Om alvast in stemming te komen had men besloten een American Night te organiseren, alle gerechten waren enigszins te linken aan de Amerikaanse ratjetoe en de Stars and Stripes cookies waren nadrukkelijk aanwezig. De volgende dag was het nog steeds uitermate lekker weer, daarom opperde men het idee om 's avonds te gaan picknicken bij de Charles, de rivier die dwars door Boston stroomt. Een enorme mooie locatie , genoten van het uitzicht, de gezelligheid en een potje Amerikaans monopoly.

Op zondag - na een kerkdienst die ook in het teken stond van de Independence Day ­- besloten we de Freedom Trail te gaan lopen. Met een heel aantal jongeren uit de kerk gingen we op weg, een wandeling langs alle historische gebouwen die van belang zijn geweest voor de onafhankelijkheid. Gelukkig waren er een aantal jongeren die tijdens de lessen vaderlandse geschiedenis goed hebben opgelet, zodoende konden ze mij veel vertellen over allerlei historische feiten. Ik wist niet dat Boston zo'n belangrijke rol heeft gespeeld in het onafhankelijkheidsproces, maar dat is dan ook de reden dat de stad dit weekend totaal was volgestroomd met toeristen. Het was een erg leuke wandeling en zo heb ik gelijk de stad weer wat beter leren kennen. Aan het eind van de middag gingen we op weg naar het concert dat die avond werd gehouden, ter ere van de vrijheid. Het concert werd op 3 en 4 juli gehouden en blijkt één van de meest beroemde concerten op Independence Day te zijn. Ruim twee uur van te voren zaten we al te wachten, samen met duizenden anderen. Het wachten was echter de moeite waard, het was een fantastisch concert en heel bijzonder om mee te maken. Alle vaderlandsliefde kwam bij de menigte naar boven en ook ik heb hard meegezongen met de bekende patriotic songs.

Maandag heb ik allereerst genoten van een heerlijke vrije dag. Aan het eind van de middag ging ik op weg naar de Esplanade, er zou namelijk 's avonds een spectaculaire vuurwerkshow zijn. Gelukkig had mijn gastfamilie een plek gereserveerd voor de Navigators, en daar mocht ik natuurlijk ook bij zitten. Een betere plek was er niet, ik zat helemaal vooraan, nog net niet in de rivier. De lange wachttijd hebben we doorgebracht met kletsen en spelletjes doen, het was er enorm gezellig. Eindelijk, rond 22u begon de show, en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n goede vuurwerkshow heb gezien. Just awesome!

Helaas, de afloop was wat minder goed. We zaten zo dichtbij dat ik op de één of andere manier iets in mijn oog heb gekregen. Onmiddellijk had ik het idee dat het toch niet helemaal goed zat, het voelde namelijk niet zo aangenaam. Eenmaal thuis aangekomen gelijk m'n lenzen uitgedaan, maar de volgende dag was de pijn absoluut niet verdwenen. Geluk bij een ongeluk, ik werk in een ooginstituut. Nu bedacht mijn collega dat haar vriend mij vast wel kon helpen, hij is oogarts en werkt in het oogziekenhuis waar ons instituut veel mee samenwerkt. Nadat ze aan hem de situatie had uitgelegd, zei hij dat ik wel even kon langskomen. Ik moest wel lang wachten, maar toen kon ik gelukkig zonder papieren in te vullen door een dokter worden gezien. Hij kon niets in mijn oog ontdekken, wel was de oogdruk verhoogd. Ik heb oogdruppels gekregen en een aantal dagen moet ik gebrild rondlopen, lenzen zijn nu even verboden. Het gaat nu echter al weer beter, waarschijnlijk heb ik erg geluk gehad en is er alleen een lichte bloeduitstorting, en dat geneest wel weer.

Overigens lijkt het wel alsof ik hier de ongelukken naar me toe haal. Een week geleden - het regende en het was druk op de weg - reed er ineens een auto op me in. Het was een rare situatie, ik reed van de heuvel naar beneden en bleef gewoon op dezelfde weg rijden. De vrouw kwam echter vanuit haar oprit, zag mij niet, wilde snel invoegen, en boem. Nadat ik een aantal meter verder op de grond was beland schreeuwde die vrouw boos naar mij ‘waarom fiets je hier'? Toen was er echter een omstander die haar even haarfijn uitlegde - hij had alles gezien - dat het toch echt totaal haar fout was. Afijn, de blauwe plekken zijn alweer bijna verdwenen, m'n botjes voelen weer normaal en ook de fiets was nog redelijk heel.

In het lab maak ik elke dag brave burgeruren en elke dag was ik druk bezig met het aankleuren van weefsel. Helaas had ik tot nu toe weinig resultaat. Omdat ik nu toch wel wat meer wilde weten over het project had ik gevraagd of ik even op gesprek kon komen bij de professor. Wat blijkt? Dat ik geen resultaat zou hebben was een klein beetje te verwachten, dit weefsel is nogal lastig aan te kleuren. Bovendien is dit slechts het voorwerk, maar dat wist ik niet. Maar ik ga nu dus echt starten met het project en het wordt bijna helemaal mijn eigen werk. De afgelopen week ben ik dan ook heel hard bezig geweest met het lezen van allerlei artikelen, zodat ik weet wat er van mij wordt verwacht. Het komt er eigenlijk op neer dat deze vorm van oogkanker zowel met chemotherapie als radiotherapie slecht te behandelen is. Nu is het misschien mogelijk om de kinderen te genezen door middel van immunotherapie, dat houdt in het kort in dat ik ga proberen om een vaccin te ontwikkelen voor oogkanker. Ondertussen ben ik ook bezig met de muizentraining, zodat ik binnenkort zelf de injecties kan doen en weet hoe ik op een verantwoorde manier met proefdieren om moet gaan. Al met al dit project een hele uitdaging, maar tot nu toe kan ik niets anders zeggen dan dat het echt fantastisch is!

Liefs vanuit Boston!

Reacties

Reacties

Jessy & marie (op zn americaans;)

He Nadine,

als eerste gefeliciteerd met moeders..

Leuk om te lezen dat je het leuk hebt daar..
En dat het met je oog ook weer de goeie kant op gaat.
Aan eten zal het daar in ieder geval niet ontbreken;) misschien kunnen wij vandaag op ma's verjaardag genieten van een door jou verzonnen noodrecept: kwarktaart zonder gelatine..
Wel jammer dat ze van tevoren al wisten dat dat weefsel moeilijk
te kleuren is...komen ze niet zo snel mee, maar wie weet..lukt het je toch.
Vanuit NL niet zoveel nieuws..
Jessy heeft op 1 na alle cijfers terug en het ziet er naar uit dat hij zijn Pgaat halen, en mary heeft een contract voor onbepaalde tijd gekregen, verder eten we veel stroopwafels,frikandellen, en drop,denkend aan jou,want je moet het zo'n tijd missen.

nou veel plezier daar,en we lezen wel weer..
Jessy (jesse) & marie (marjolein)

tante Betty

van harte gefeliciteerd met je mams verjaardag
leuk om je verhalen te lezen, ik ga nu snel aan het werk

groetjes

Maria

Hoi meissie,

Gefeliciteerd met je moesje, vervelend hoor, dat je er niet bij kan zijn. Maar troost je maar met het idee dat je haar kan horen/zien via de pc, dat is al heel wat. Ik geef je moeder straks ook wel een knuffel van jou ?.
Met kwarktaart etc hoef ik je niet jaloers te maken, ik denk dat je genoeg ander lekkers binnen hebt gekregen de laatste dagen, geniet maar van al het amerikaanse, die stroopwafels maken ze over een paar maanden ook nog wel. Pas goed op jezelf, zo als de Engelsen zeggen: break à legg, en breek niets!

Groetjes,
Familie Bas

Lydia

Hoi Nadine,

Superleuk om iedere keer te lezen wat je allemaal meemaakt en doet!! Ik ben van de vakantie aan het genieten. Succes met alles he!

Groetjes, Lydia

Tabitha

Hey Pien,

Ben jij gevallen met de fiets zonder mij????
Dat kan toch niet;) Weet je ook eens hoe het voelt:P

Simone

Hoi Nadine,

Leuke verhalen schrijf je hoor.
Volgens mij zijn je dagen daar wel aardig gevuld met werk , maar ook met leuke en gezellige dingen.
Jammer van dat vallen met de fiets, maar ja je heb al een keer aangegeven dat je best wel bijzonder ben als fietser in Boston. En fijn dat het met je ogen is meegevallen. Je heb er tenslotte maar 2 en je hebt ze hard nodig voor je onderzoek.
Veel succes verder en wij gaan vanavond lekker taart eten bij je moeder !!!!

Liefs vanuit Werkhoven Simone

Henk en Adri van Driel

Hallo Nadine,
Leuk dat we weer iets van je horen. Gelukkig is het niets ernstigs met je oog. Wij denken dat je motivatie nu hoger is nu je het echte werk mag gaan doen. Wij wensen je hier veel plezier mee. Vanavond gaan wij bij je ouders op visite om je moeders verjaardag te vieren,

De groetjes van de buurtjes.

Petra Slingerland

Hoi Nadine,

Ontzettend leuk om je wel & wee op afstand te volgen.
Je ben maar druk zeg met je werk en alles wat je in de vrije tijd doet (vallen van een fiets, vuurwerkshows met oogblessure).
Fijn dat alles meeviel met je vallen en ogen.
Nog hartelijk gefelciteerd met je moeders verjaardag, heb net even een e-card gestuurd.

Fijne dag verder en groetjes uit Moordrecht.

Wiljanne

Ha Nadien!
Dankjewel voor je leuke e-card, en superleuk om je verhalen te lezen.. Ga zo door met leven ;)
Liefs,
Wiljanne

conny vonk

He, Nadine, wat leuk om te lezen hoe het met je gaat.
Je maakt wel van alles mee, naast je project.
het is voor jou een geweldige ervaring, maar ondertussen ben je wel iets zeer belangrijks aan het doen.
Goed om te lezen dat je ook in je vrije uren je draai wel gevonden hebt, petje af hoor, ik zou dat nooit hebben zien zitten..
tot ziens, groeten Conny en fam

Joke Gr.

Hoi Nadine,
Wat maak jij veel mee zeg. Fijn dat alles nu weer goed gaat. Heel leuk om te lezen dat jij het geweldig naar de zin hebt. Doe je best met het onderzoek en o ja, de foto's zijn leuk om te zien, vooral je "nieuwe aanwinst" om je te verplaatsen naar je werk.

een hartelijke groet vanaf de Koolmees

Carolien

Ha Nadine! Super leuk weer om je verhalen te lezen en je foto's te zien! Hoop dat het snel beter gaat met je oog en je blauwe plekken... wat een pech. Morgen ga ik op vakantie, maar als ik weer terug ben, ga ik je enorm lange mail beantwoorden. Nog even geduld... :( Geniet ervan daar en tot mails dus. Liefs, Carolien

Jacolien

Hoi Nadine, Wat een gaaf weekend heb jij gehad! Alleen jmmr van je oog.. Beterschap en succes met je onderzoek!
Groetjes,
Jacolien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!