Nadine-naar-Boston.reismee.nl

Nog meer belevenissen

Lieve allemaal,

Niet is zo veranderlijk als het weer. Nu, dat blijkt. Met angst en beven werd hier met de afgelopen dagen de komst van Orkaan Irene afgewacht. Het allerergste werd voorspeld, en alle betrokken staten begonnen zich al voor te bereiden, voor zover dat natuurlijk mogelijk is. Overigens bleek de voorspelling voor Boston en omgeving allemaal wel mee te vallen. Gelukkig maar, want dit weekend stond het jaarlijkse zomerweekend van de kerk op het programma. Samen met zo'n tweehonderd andere jongeren zou ik op kamp gaan in New Hampshire.

Ondanks de slechte weersverwachting besloot men om het kamp toch maar door te laten gaan. Dus vrijdagmiddag ben ik bepakt en bezakt samen met drie meiden van mijn Bijbelstudiegroep afgereisd naar Lake Winnipesaukee, een fantastisch mooi natuurgebied. Naast het feit dat er veel goede lezingen waren, ik goede gesprekken heb gevoerd en veel nieuwe mensen heb leren kennen, zijn we natuurlijk ook sportief bezig geweest. Zaterdag was het gelukkig heerlijk weer, dus we hebben volop kunnen genieten van allerlei watersporten, met als hoogtepunt het ‘tuben', fantastisch!

Helaas was de weersvoorspelling voor zondag wat minder gunstig. Er zat niets anders op dan het zondagse programma af te lassen, zodat iedereen zo snel mogelijk naar huis kon. In de stromende regen hebben we de terugtocht aanvaard, maar gelukkig zijn we heelhuids thuisgekomen. En nu zit ik heerlijk binnen terwijl de storm letterlijk om het huis heen raast en honderden bomen heeft geveld. Het advies is dan ook om vooral niet naar buiten te gaan als het niet heel noodzakelijk is, bovendien zijn alle metrostations gesloten en zijn de kerkdiensten afgelast. In ieder geval kan ik straks zeggen dat ik toch een orkaan heb meegemaakt...

De afgelopen weken stonden er echter nog meer leuke dingen op de planning. Zo ben ik afgelopen zaterdag naar de ‘Cliff Diving' act wezen kijken. Wegens een gebrek aan een echte klif maakte men gebruik van een gebouw aan de haven, dat maakte het echter niet minder de moeite waard om naar te kijken!'s Avonds hebben we een gezellige meidenavond gehad: genoten van een film en een Amerikaanse ‘bakingcourse' gehad. Heerlijk... Bovendien kwamen we de volgende dag tot de ontdekking dat het op dat moment restaurantweekend was in Boston: allerlei luxe restaurants halveerden voor een dag de prijs. Als rasechte Nederlander laat je zo'n kans natuurlijk niet ongemerkt voorbijgaan, dus we besloten om maar snel te reserveren. Geheel in stijl gekleed hebben we genoten van een fantastisch - en nu ook voor ons betaalbaar - diner.

De week ervoor was ik ook al geheel in stijl gekleed, al was mijn kleding wat kleurrijker en anders dan ik normaal ben gewend... Het was namelijk zo dat één van de meiden uit onze Bijbelstudiegroep ons ging verlaten om zendingswerk in Italië te doen. Nu wilden we graag een bijzondere afscheidsparty voor haar regelen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Toen we aan het discussiëren waren over een geschikte invulling merkte één van de jongens op dat hij er niet bij kon zijn, vanwege een Bachelorette Party - een vrijgezellenfeest. Ik merkte op dat het eigenlijk best leuk kan zijn om eens een keer voor de grap een vrijgezellenfeest te organiseren. Dit idee ging zo zijn eigen leven leiden en eindigde bij het organiseren van een Bachelorette Party - met Tanja als Bachelorette. Zaterdagochtend in alle vroegte kwamen we bij elkaar om boodschappen te doen en om ons om te kleden. Toen we er uiteindelijk onherkenbaar uitzagen was het tijd om de stad in te gaan, waar we Tanja zouden ontmoeten. Onderweg hadden we al wel de nodige bekijks... En toen onze Bachelorette arriveerde bij het station was ze met recht geschokt, ze had namelijk geen idee van wat we zouden gaan doen. Maar nadat we ook haar hadden omgetoverd en ze eruit zag als een toekomstige bruid kon de pret beginnen. Ons eerste programmapunt was de ‘jaren-80 kroegentocht', de hele middag hebben we gezellig van de ene naar de kroeg gelopen, enorm gelachen en onze Bachelorette is vaak gefeliciteerd met haar ophanden zijnde trouwerij... Nadat de kroegentocht eindelijk afgelopen was, gingen we richting huis voor deel twee: het klaarmaken van een luxe driegangendiner. Later die avond hebben we ons vermaakt met een film, gezellig kletsen en hadden we een ‘sleep over'. De reden van het feestje was niet zo opwekkend, maar we hebben er in ieder geval een geslaagde dag van kunnen maken!

Naast alle leuke dingen die ik doe ben ik natuurlijk ook gewoon hard aan het werk - het burgerleven komt hier stiekem wel erg dichtbij. Omdat ik nu hard bezig ben met twee projecten draai ik soms overuren, al is de uitdaging fantastisch. Allereerst ben ik bezig met onderzoek naar Retinoblastoom, wat voornamelijk het injecteren van kankercellen in muizenogen is, om vervolgens de groei te documenteren. Daarnaast ben ik bezig met onderzoek naar Conjunctival Melanoma, eveneens een vorm van oogkanker. De afloop hiervan is vaak fataal, een effectieve therapie is helaas nog niet voorhanden. Uit dit laatste onderzoek is iets opmerkelijks naar voren gekomen, wat nog niet eerder is aangetoond en mogelijk therapeutische consequenties heeft. Hierdoor is de focus van mijn onderzoek geswitcht, ik ga me nu met name richten op Conjunctival Melanoma. De bijzondere uitkomst heeft ertoe geleid dat ik de vraag heb gekregen of ik misschien langer wil blijven, aangezien het onmogelijk is om dit project in de komende drie maanden af te ronden. Boston verlaten op de geplande tijd is investeren in een onderzoek dat ik vervolgens niet af kan maken. Voor mij is het echter de uitdaging is om dit project tot een goed einde te brengen en hopelijk wat toe te voegen aan de medische wetenschap, waardoor ik de beslissing om langer te blijven dan ook snel had gemaakt. Nu moet ik echter de universiteit nog over zien te halen, het zal nog heel wat voeten in de aarde hebben voordat alles ook daadwerkelijk in kannen en kruiken is!

Veel liefs vanuit een stormachtig Boston,

Nadine

PS: Ik kom wel naar huis in december, om te genieten van een Sinterklaasfeest, Kerst en Oud&Nieuw in ons kikkerlandje...

Reacties

Reacties

Tante Marianne

Hoi Nadine,

Bedankt weer voor je uitgebreid verslag!
Erg interessant om te lezen!

Maar wat is eigenlijk 'tuben'?

En hopelijk lukt het om de universiteit over te halen!
Maar dat zal vast wel goed komen!

Wij wensen je verder weer veel succes toe!

Liefs, tante Marianne en de andere 'Scheppies'

conny vonk

Heerlijk Nadine,
Om je levendige verslag te lezen.
Je maakt wel van alles mee.
Wat een ervaringen om later op terug te kijken.
Interessant die studie naar Conjunctival Melanoma,
en langer blijven vind jij volgens mij geen punt, zeker als je tussendoor ook nog naar huis komt.
met plezier volgen we je!!
Groeten van Conny en de rest van de fam.

Ria en Dick

Lieve Nadine
Gelukkig is Irene (wat een lieve naam voor zo'n verwoestende orkaan) goed aan Boston voorbij gegaan.
We hebben het wel gevolgd op internet en televisie, dan is het best wel heftig. Als we alles lezen wat je onderneemt, kan ik me bijna niet voorstellen dat je nog tijd voor je onderzoek hebt maar het blijkt van wel. We hopen echt dat je het onderzoek, waar je mee bezig bent, kan afmaken en dat je toestemming van Leiden krijgt. Wel fijn dat je december dan even terugkomt dat is wel zo leuk. Zo te lezen maak je een hoop nieuwe vrienden en dat is natuurlijk goed voor je sociale netwerk. Nou Nadine, we waren, na die storm, blij iets van je horen en we wachten met spanning op je volgende verhaal of foto's.

Groeten.
Ria en Dick.

Henk en Adri van Driel

Nadine,
Leuk weer eens wat van je te horen. Hier volgen we ook de orkaan en het is goed te horen dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Verder wensen wij je veel succes met het verdere onderzoek en hopen voor jou dat de Universiteit ook meewerkt. het onderzoek is tenslotte voor de gehele mensheid van belang. Wij gaan nu weer verder met onze bezigheden in dit kwakkelweer landje en wij zien weer uit naar verdere berichten,

Groeten van,

De Buurtjes

Elza

Hey Nadine,

Klinkt echt alsof je het naar je zin hebt :-), houden zo! Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet.
Gaaf zeg dat je nu langer hoopt te blijven als de uni ermee akkoord gaat. Maar wel gek hor, moet ik mijn mama nog langer missen ;-).

Succes met je onderzoek en alle andere dingen die je doet! En blijf vooral lekker schrijven.

Groetjes Elza

Elvis de knotsgekke boskabouter

Hmmm... heel veel nieuws staat er dit keer niet bij(A)
leuk verhaal weer:)

xxx

Roos

Leuk!

Janny en Adrie v.d.STAAIJ

Je maakt erg veel mee Teveel???? Succes met je verdere studie.Je verhalen zijn zo interessant dat erbehalve een toekomstig medicus ook een echte verhalenverteller in jullie fam.is bijgekomen'.
Hier alleen regen ennog eens regen;
Groeten van ons Fam.v.d.Staaij

erika

Eey,

haha, het buitenland is aantrekkelijk :) Heel goede keus om nog langer te blijven! En wat super dat alles goed gaat met je werk, ik hoop dat het zo blijft. Leuk om te lezen dat je je niet verveeld en het lkkr druk hebt met een heleboel leuke dingen.

Veel liefs,
erika

Maria Bas

Hoi Nadine,

Leuk weer wat van je te horen (lezen), ben ook blij dat je Irene heelhuids achter de rug hebt. Heb trouwens al gehoord dat wij er ook nog een staartje van gaan krijgen, hoop het niet want het weer is hier al een tijdje niet top. Maar, wie weet krijgen we nog een beetje "zomer" in december, je weet, alles kan in ons kikkerland.
En voor wat betreft dat "Tuben", let jij ook op tante Marianne: dat kun je in Nederland ook hoor, onder andere in Bergschenhoek :-)

groetjes,
Familie Bas

(lekker hé, straks toch weer even hier: pepernoten, kruidnoten, amandelstaaf (hebben wij ook nog niet op hoor, troost je) en dan ook nog de kruidkoek van je moeder :-)

Jessica van Zelst

Hoi Nadine,

Ik heb net een "inhaalslag" gemaakt en al je reisverhalen gelezen. Je schrijft erg leuk over al je belevenissen in Boston! Wat maak je een hoop mee...
-Herkenbaar wat je schrijft over die Amerikaanse cultuur. Aan de ene kant heel gastvrij en makkelijk.
Maar echte werktijden kennen ze niet. Ze maken heel veel uren en hebben weinig vakantiedagen.....en dan dat bbq-en he....Heb je al mais op?
Ik ben blij dat je weinig hinder van "Irene" hebt ondervonden.
Mooi dat je vorderingen maakt met je onderzoek. Laat de professor maar een goed woordje voor je doen, dan gaat Leiden vast wel overstag!

Nadine, heeeeel veel succes met je onderzoek enne take care!

Groetjes Allert, Jessica en girls

An

Weer geweldig om te lezen Pien:-), 'k zou wel in het vliegtuig willen stappen om ffies een theetje te doen en om je al je mooie verhalen te horen vertellen:-)..

Lydia

Wow Nadine, goed bezig!!!
Succes hoor!

Liefs Lyd

Crombaghs family

Hey Nadine! Eindelijk een keer een berichtje van ons. Ik was je al die tijd aan ´t zoeken bij de AH, tot ik me opeens bedacht dat ik je daar voorlopig niet zal zien... Mooie verhalen schrijf je, klinkt allemaal superleuk. Geweldig ook dat je onderzoek zo goed loopt en dat ze je graag nog even willen houden. Ben benieuwd hoe het afloopt.

Groetjes uit Delfgauw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!