Nadine-naar-Boston.reismee.nl

Het laatste restje zomer!

Lieve allemaal,

Geen bericht, goed bericht. Althans, dat is wat men altijd beweert. Mijn lange tijd van zwijgen is dan ook geen uitzondering op deze regel, ik had het simpelweg erg druk. Tegenwoordig ben ik namelijk een ijverige student en ik begin me al angstig af te vragen of het woord burger misschien niet meer van toepassing aan het worden is.

Maar gelukkig, naast al de uren die ik in het laboratorium doorbreng nog genoeg andere dingen om me mee te vermaken. Het is alweer drie weken geleden dat ik met de Navigators op de jaarlijkse Retreat ben geweest. Aangezien het plan was om te kamperen en allerlei sportieve outdoorbezigheden waren gepland, hield ik angstvallig het weerbericht in de gaten. Blijkbaar was ons geen mooi weer gegund, er werden een aantal hevige regenstormen aangekondigd. Dus toen ik vrijdagmorgen aan de ontbijttafel zat kreeg ik al te horen dat er werd uitgekeken naar een alternatief plan. Ik bedacht me dat ze dat nooit voor elkaar zouden krijgen in zo'n korte tijd, maar tot mijn verbazing werd ik op m'n stage gebeld met de mededeling dat er een andere locatie was gevonden. Niets vermoedend ging ik die avond met een aantal studenten op weg naar New Hampshire, totdat we eindelijk aankwamen op het juist adres: een schitterend en gigantisch lakehouse! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit in zo'n luxe huis heb overnacht... Elke kamer had een eigen badkamer, uiteraard was er een sauna, wakker worden met uitzicht op het meer, een boot waarmee we het meer op konden, en alle luxe apparatuur die je maar kon wensen. En tot onze grote hilariteit bleek het in Boston pijpenstelen te regenen en was het in New Hampshire droog en zonnig... Al met al hebben we hier een heel goed weekend gehad!

Maar mijn leven hier zit vol met allerlei verrassingen. Zo kregen we afgelopen week gezelschap van een nieuwe huisgenoot, hij zou hier even komen logeren totdat hij een kamer had gevonden. Nu bleek het zo te zijn dat zijn aanstaande schoonfamilie in New York woont, en in het weekend wilde hij hen even opzoeken. Toen we vrijdagochtend aan het ontbijt over de weekendplannen aan het praten waren, kreeg ik dan ook een ritje naar New York aangeboden. En wie slaat zo'n aanbod nu af? Ik moest wel zelf een slaapplaats zien te regelen, maar dat had ik de loop van de dag voor elkaar weten te krijgen. Een ander huisgenootje studeert namelijk aan het conservatorium in zowel Boston als New York, ze heeft dan ook twee appartementen en ik was meer dan welkom om eens een keertje in haar appartement in Manhattan te overnachten.

Zaterdagochtend in alle vroegte zijn we vertrokken en tegen een uur of elf kwamen we in de stad aan. Samen met Andy - een Duitse student die ook een bezig is met zijn stage aan Harvard - ging ik de stad verkennen. Allebei hadden we de instelling dat we zoveel mogelijk wilden zien, dus we hebben heerlijk de toerist uitgehangen. Jammer genoeg was het wel erg regenachtig, maar dat mocht de pret niet drukken. Na een wandeling over de beroemde Fifth Avenue, een kijkje in Central Park, een tocht langs de drukke winkelstraten en een bezoek aan Times Square, kwamen we aan bij the Empire State Building. Het was ondertussen al eind van de middag, dus toen we eenmaal boven aangekomen waren, bleken we precies het goede moment te hebben uitgekozen. Langzamerhand begon het donker te worden en gingen alle lichten overal aan, met als gevolg een fantastisch uitzicht over de stad! 's Avonds hebben we nog lang door de stad gebanjerd, genoten van alle levendigheid om uiteindelijk moe maar voldaan naar mijn logeerplek te gaan.

De volgende ochtend besloot ik om eens een kijkje te nemen in de Brooklyn Tabernacle, beroemd vanwege hun fantastische koor. Onderweg, op zoek naar iets wat voor ontbijt moest doorgaan, vond ik een Joodse bakkerij. Aangenaam verrast door de grote variatie aan brood en de aardige eigenaar heb ik hier een tijdje gezeten, genoten van Joods brood, een heerlijke bak koffie en een goede conversatie met een Joodse echtpaar. Bijzonder leuk om zo de dag te starten!

Eenmaal in Brooklyn aangekomen bleek ik wat vroeg te zijn, dus ik heb heerlijk door de buurt gebanjerd en genoten van een rustige zondagochtend. Maar toen het tijd werd voor de kerkdienst wist ik bijna niet wat me nu toch overkwam. Een immens theater bleek ruimte te bieden aan een paar duizend mensen, voornamelijk black people. Dus toen het zingen begon werd ik wel wat aangestaard. Ik bleek uit de toon te vallen, maar ik kan het toch ook niet helpen dat ik 's ochtends niet de meest actieve swinger ben? Bovendien, ik had nog maar één bakje koffie op... De worshipleader en zijn band zette de hele kerk aan tot zingen en springen, om daarna plaats te maken voor het koor. En ik moet toegeven, het koor deed het bijzonder goed. Niet geheel mijn stijl, maar mooi om naar te luisteren. Nadat echter het tweede zanguur bijna afgelopen was, kwam de pastor nog eens het podium op, om aan een lange preek te beginnen. Nu ben ik natuurlijk wel wat gewend, maar dit spande toch wel de kroon. En ik moet eerlijk zeggen, na twee uur en veertig minuten vond ik het wel goed geweest, voor het eerst in mijn leven ben ik dan ook zomaar de kerk uitgelopen. Ach, het is toch Amerika, daar kan alles...

Ondertussen was de middag al half over, tijd om de stad verder te verkennen. Samen met Andy heb ik de boot naar Staten Island genomen, om zo het Statue of Liberty te kunnen zien. En weer op vaste bodem aangekomen, hebben we nog veel meer van de stad gezien, hebben we door Chinatown gelopen, de Brooklyn Bridge overgestoken en zijn we gezellig uit eten geweest met mijn huisgenootjes en een aantal vrienden die zij meegebracht hadden. De volgende ochtend restte mij niets anders dan de stad te verlaten. Op weg naar het treinstation heb ik nog even de toeristische route genomen en genoten van de drukte in Harlem, al met al was het een fantastisch weekend!

Eenmaal terug in Boston kon ik gelijk weer aan het werk. Onderzoek is nu eenmaal niet altijd zo makkelijk als het lijkt en soms gaat alles niet zoals men wenst. Ik had dan ook de nodige problemen met mijn cellen, wat me de nodige kopzorgen en uurtjes werk heeft opgeleverd. En bovendien heeft het tot de nodige vertraging geleid, want zonder cellen wordt het wel erg lastig om experimenten uit te voeren. Niet dat ik niets te doen had, eerder het tegendeel. Ik ben nog steeds bezig met de twee projecten en om dat ik een normaal werkschema te passen lukt niet altijd, zo heb ik meerdere malen een deel van mijn weekend op moeten offeren om een experiment op te starten. Maar dat alles mag de pret niet drukken, ik ben hier nu eenmaal niet gekomen om vakantie te vieren.

Tussen alle werkdrukte van de afgelopen weken had ik echter nog wel tijd om afgelopen weekend mijn verjaardag te vieren. Men had mij gevraagd of ik nog een speciale verjaardagswens had, waarop ik natuurlijk aangaf dat ik wel graag iets sportiefs wilde doen. Zo gezegd, zo gedaan: de hikingtocht werd gepland. Bovendien heb ik eindelijk eens mijn eigen staat een beetje kunnen verkennen, nu blijkt de natuur hier toch veel mooier te zijn dan ik altijd heb gedacht! Genieten van het mooie weer, de natuur en van goed gezelschap bleek een perfecte dagbesteding te zijn. En om mijn verjaardag nog wat uitgebreider te vieren had ik iedereen al uitgenodigd om toch eens naar mijn huis te komen. Maar voordat we richting Winthrop vertrokken, besloten we om eerst maar eens boodschappen te doen, zodat we gezellig met elkaar het eten konden klaarmaken. En het weer zat nog steeds mee, we hebben we heerlijk buiten kunnen barbecuen en ons diner onder kaarslicht en verandaverlichting op kunnen eten. Een perfecte avond! Al moet ik natuurlijk niet vergeten wat de topper van de avond was: mijn zelfgemaakte kwarktaart. Hollandser kan het bijna niet, toch? In ieder geval kon iedereen het zeer waarderen en was men toch wel verbaasd waarom zo'n heerlijke taart in dit land niet te verkrijgen is.. Aan het eind van de avond kon ik terugkijken op een fantastische dag, en dat niet in het minst door de pakketjes vanuit Nederland, alle kaarten, sms'jes en mailtjes! Ik ben zo blij met alle berichtjes die ik gekregen heb, bedankt!

Veel liefs vanuit Boston!

Nadine

Ps: Ik wilde jullie niet jaloers maken, daarom heb ik maar niet verteld dat ik de afgelopen dagen genoten heb van een heerlijke zevenentwintig graden, zonnetje en bovendien lekker aan het strand heb gelegen en gezwommen heb in de Atlantische Oceaan. Maar nu weten jullie het dan toch...

Pps: Krijgen is een groot goed, uitdelen is beter. Daarom bedacht ik me dat ik mijn Redband Fruitduo snoepjes - een speciaal cadeautje vanuit ons mooie kikkerlandje - wel mee kon nemen naareen concert. Blijkt men hier de smaak toch niet helemaal te waarderen en vroeg men zich af waarom mijn vrienden zulk vergif naar mij opsturen. Amerikanen...

Reacties

Reacties

Elza

Hey Nadine,
Wow, klinkt goed!!
Twee uur zingen, twee en half uur preek, daarna weer zingen? Super mooi, je zal vast niet de enige zijn die maar een gedeelte van de dienst heeft meegepakt. ;-)
Klinkt goed, die verjaardag! Best gek ws, maar fijn dat het goed geweest is!
En jij weet ook niet wat je mist hor... Heerlijk met de gordijnen dicht, kaarsjes aan, regendruppels op het dak en de wind die om het huis giert, genieten van de herfst is ook leuk. (maar stiekem ben ik toch wel jaloers ;))
Geniet er nog van en succes met je labwerk!
Groetjes ELza

Oom Pieter en tante Nelleke

Ha Nadine,

Leuk om te lezen hoe je geniet van alles en 'tussen de bedrijven door' ook nog aan je werk toe komt! Veel plezier met alles en een hartelijke groet,
Oom Pieter en tante Nelleke

Sifra

Hey Nadine!

Ik vind het echt heerlijk om jouw verhalen te lezen, ik kom echt in de verleiding om ook maar 'even' een ticket te boeken en jou op te komen zoeken. Geweldig wat je allemaal ook meemaakt, ondanks je drukke leventje en je er niet voor vakantie bent. ;) Je schrijft ook erg leuk! Ook al lees ik nooit over heimwee naar huis (goed teken, toch? :P) zul je vast wel eens eventjes naar NL willen komen om je familie en vrienden te zien. Het Panoplia-jaar is ook weer in volle gang met een lading leuke nieuwe feutjes. :) Ik zou je zo even willen opzoeken, ben je van zelf nog wel terug te komen voor kerst en oud&nieuw of wordt dat echt te duur?

Geniet van elke minuut! :)

Liefs,

Marielle

heeey! Wat een fantastisch verhaal zeg, heerlijk even een weekendje New York! ps. je bent toch wel wat gewend... mn vader stond toch ook altijd te swingen;) hahah ik zie het al voor me, jij daar in die kerk! Ik heb me ook een keer zo gevoeld in een Franse kerkdienst in Marokko! Iedereen maar swingen en schreeuwen en ik kwam net mn bed uit;)

Maar je zal het zeker erg drukken in het lab! Je hebt er zeker wel een hoop geleerd? Meer misschien als in de afgelopen jaar op school! En al die vrienden die je daar maakt... super leuk!
En nog van harte gefeliciteeerd he, ondanks dat ik het was vergeten om je een fijne dag te wensen heb je hem dus wel gehad.. haha!

He, maar geniet er nog maar van...en succes met je werk daar!

Liefs!!

Jan-Pieter

Ha!
Leuk verhaal! Wel een beetje zuur dat je toch nog er bij moet zetten dat het daar nu 27 graden is, maar over 2 maanden is het bij jou -10, en dan kunnen wij lachen:)
Veel plezier!

Gerrie

Hoi Pini!

Wat een gaaf verhaal zeg! Leuk zo'n weekend NY. Ik hoorde al zo'n gerucht; tof dat het is doorgegaan!

Heel veel succes met je burgerleven ;)

Lfs, Gert

Nadine

Heej Nadien, wat een heerlijk verhaal weer :)
Ik zie het ook gewoon helemaal voor me, dat is nog het mooie!;)
Geniet er nog lekker van (van het weer enzo;)) en zet m op met je celletjes en rust af en toe lekker uit.. :D
Liefs!

Petra Slingerland

Ha Nadine,

Je hebt weer levendig je dagelijkse bezigheden beschreven, erg leuk & boeiend!!

Ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Lijkt me een gezellige kerkdienst, alleen zou dat voor mij ook te lang duren hoor. Ik kan je geen ongelijk geven dat je bent weggegaan.

Succes verder weer met je onderzoeken en je cellen.

Ps. vorig weekend waren Eelco & ik 2 daagjes weg naar landgoed Ezherwold in Almen en daar was het "toevallig" ook 27 graden hoor.....haha!!

Groetjes Petra

Florian

Heb zojuist al je verhalen eens doorgelezen, je hebt al een hoop meegemaakt lees ik, veel onderzoek gedaan, New York bezocht, veel mensen leren kennen etc.
Leuk om te lezen ook, je schrijft lekker vlot!

Groetjes vanuit Nederland!

Elise

Ha Nadine,

Wat een leuk verhaal weer om te lezen! En ben tamelijk jaloers op je trip naar NY:) echt gaaf wat je daar allemaal doet & ziet, en alle contacten die je opdoet.
Genietse! Liefs, de ex-buuf

Trude

Super leuk je verhaal! Klinkt echt super tof allemaal..
Jaloers makend gewoon ;-)

Amicitia

hello zus:P

ongelofelijk, wie lust er geen duo RedBand?:O
maarre, super tof hee, leuk om je verhaal weer te lezen:) had je me sms nog gehad voor je verjaardag?
Enne, ik ben panoplianen die jou kenden tegengekomen:p ik was vandaag in Leiden voor studie enzo, twas erg leuk:)
als je reageert, mail dan ff;)

xxx

Fam v.d.Staaij

Wel weer te Laat maar alsnog hart.gefeliciteerd met je...... verjaardag .En ook met je studie en ontspanning in Boston Ga zo door en maak er een feest van Serieus bedoeld!! Als cadeau krijg je HET recept van de appeltaart.Dan krijg je er nog meer vrienden bij maar - pas op je lijn. Deze hele dag regen maar de vlg 5 dagen worden zonnig met s'nachts vorst maar dan slapen wij tot de wekker ons roept.
Alle goeds met alles en hart. groeten van ons.

Rosina

Hai Pien,

Leuk om weer wat foto's te zien :).

Liefs!

Ma

Ha Miep,
Heel even een berichtje uit het Ridderkerkse. Weer super bedankt voor het opschrijven van al je belevenissen en nu ook de foto's. Ik moet ze nog gaan bekijken, maar ik weet zeker dat ik er weer van kan genieten, zo komt men nog eens op een makkelijke manier in 'Verweggistan'.
Maar het is vandaag 17 oktober :van harte gefeliciteerd met je NEGENTIG-JARIGE oma van den Boogaard! Daar ga ik zo meteen naar toe, ga eerst met Ruben slingers ophangen en ballonnen in de huiskamer, zodat het erg gezellig wordt en a.s. zaterdag natuurlijk de familiedag in Werkhoven! Jammer (snik) dat je er dan niet bij kunt zijn! We zullen veel foto's maken, zodat je er naderhand nog van kunt genieten.

Succes met het maken van de beroemde of beruchte appeltaart! Of heb je al gebakken?
Nou, dat horen we wel weer.

Nadine, succes weer met je onderzoeken en.... doe een beetje lief voor je cellen :)

liefs,
xxxxx Ma

Elise

Ha Nadine,
Ik zit weer te genieten van je verslag; helemaal jouw stijl! Ik ben jaloers op je verhalen over New York en je andere uitstapjes.
Weet je al of je langer mag blijven van de universiteit? Mooie kans die je krijgt!
Succes in ieder geval met je onderzoek en je celletjes!
Groeten,
Bas & Elise en een knuffel van Jasmijn & Julius

Pa

Hoi Pini,

Leuk je verhalen en foto's te zien , volgens mij schuilt er in jou ook een schrijver !
Het leest (en herleest) iedere keer heel erg vlot.
Maar je had het over Nederlandse wortels in de VS (Nassau Street en Amsterdam Av.) nou die zijn er meer dan je denkt !
Wat te denken van dollar : komt van thaler (Bohemia) en van onze nederlandse daalder (weet je wel die radioreclame : waar wordt je huishoudbeurs gespaard ? Op de markt is je gulden Æ’ 1,00 een daalder waard Æ’ 1,50 waard)
Maar tegenwoordig zeggen we met de eurocrises het tegenovergestelde : in Europa is de Euro (nog maar) een gulden waard !!
En wat de denken van Yankees : Hollandse kolonisten in de 17e eeuw heetten vaak Jan of Kees en werden door hun Britse concurrenten vaak Jan-Kezen genoemd , vrij vertaald Yankees. http://nl.wikipedia.org/wiki/Daalder

Nou weet je dat ook weer en kun je dat je vrienden voorhouden.

Groetjes

Pa

Aylin

Heeeyy nadine
Volgens mij is dit berichtj al van een tijdje trug mAar dt komt omdat ik lui ben en dan zit je inbox zo in eenz vol met 113 emailtjes .. En toen kwam ik er zo ook van jou tegen waat een verhaal!!!
Amerika lijkt mij zo'n leuk land zeg ik hoop dat je mooier weer heb dan dat wij hier hebben maar dat lukt vast wel gisterre hagelde het zelfs al een beetje
Zo een beetje nieuws uit het hier klein en kouwe land holland :P xx je nictje

Fam v.d.Staaij

Vandaag 10-11 verjaardag van Pa PIET.
Gefeliciteerd hiermee en ze vieren het over een paar weken nog wel eens Want nog enkeledagen en je bent
weer voor een paar weken thuis 'Beriidt je er maar op voor en nu al een goede overkomst gewenst En uiteraard nog een goed verblijf in Michigan.Groeten van ons Fam v.d.Staaij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!